8 Mart 2011 Salı

Benimle Oynar mısın Anne (Bozuk Paraları Tanıma Oyunu)


Ne kadar üretici, hayal gücü ne kadar geniş, ne kadar kendine yeten bir çocuk olursa olsun;her çocuk zaman zaman sıkılır ve huysuzlanır.Aynı Oğuz gibi.

Son zamanlarda tüm gün dolu bir şekilde faaliyette olmasına rağmen öğrenme mekanizmasının en uç noktalarında yaşayan Oğuz sürekli yeni oyunlar yaratma peşinde ve bana da ilham vermiyor değil.

Genelde oyun oynarken onun anlayacağı basit bir dil kullanmaya özen gösteriyorum.Aktivitenin nasıl yapılacağını anlatıp;aktif rolü Oğuz'a veriyorum.Takıldığında yada yardım istediğinde devreye giriyorum ki kavrama yeteneği gelişsin.

Hiç bir zaman "haydi haydi" diye acele edenlerden olmadım.Çocuğun tepesinde denetleyici gibi dikilmedim hiç.Hem hangi çocuk acele eden bir oyun arkadaşı ister ki (Dün oğlumun ilk defa ağzından çabuk çabuk ye anne lafını  duyduğumda çok şaşırdım ve irkildim demek ki gittiği oyun gruplarında böyle bir yönlendirme mevcut. Hemen müdahale etmeliyim.)

Neyse bugün ki oyunumuz tamamen tesadüf eseri bulunmuş bir oyundur.Bizim icadımızdır demiyorum.Aman kimse yanlış anlamasın.

Oyun için gerekli malzemeler: Bölmeleri olan herhangi bir tahta kutu.
                                          Çeşitli tutarlar da bozuk para.



Oyunun amacı bozuk paraları tanımak.Şimdilik paraları tutar olarak  tanımayacağı için ebatlarına göre tanımasına yardımcı olmak.

Önüne kutuyu koyuyorum ve paraları gösteriyorum.En küçük para bu göze, bir büyüğü diğer göze v.s anlatıp bir kereliğine gösteriyorum.İlk yaptığında hatalar olsa da daha sonradan göz aşinalığı cuk oturtturuyor.

Aman dikkat.Mutlaka ve mutlaka gözetimim altında.Onun yutulmayacağını bildiğini bilse bile ne olur ne olmaz.

İşte oyunumuzdan bir kaç kare










Dip Not: Çocuk  yetiştirmek birinci görevim diyerek bırakıyorum tüm işimi ve kulak tıkıyorum tüm söylenenlere varsın evim pis, yatağım dağınık olsun kime ne? Çocuğuma kolay ve eğlenceli günlük aktiviteler sağlayarak, beraberliğimi daha faydalı ve öğretici hale getirmedikten sonra niye doğurdum ki?

YENİ ADRESİMİZDE DE VAR :https://emrelerinmaceralari.wordpress.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder